7.29.2010

What did I just do?

Uh. Oh.


I just signed up for a 10k race. You know, in a mere 6 weeks. By myself.



What did I just do to myself???



I have done one 10k race before, 2 years ago in November, with a girlfriend, and I didn't die, but it wasn't "easy". I'm pretty comfortable running 2 to 3 miles, and I don't push myself to go farther, which is why I had to sign up for this race. I'm goal oriented and I'm hoping this gives me the mojo to start going after things that I want to do to better myself.

Whenever I train for races (5k/10k) I always use Hal Higdon's Novice Schedule. It's really do-able and he eases you into long runs without feeling like you are on the express lane to hell.


Week
Mon
Tue
Wed
Thu
Fri
Sat
Sun
1
Stretch & strength
2.5 m run
30 min cross
2 m run
+ strength
Rest
40 min cross
3 m run
2
Stretch & strength
2.5 m run
30 min cross
2 m run
+ strength
Rest
40 min cross
3.5 m run
3
Stretch & strength
2.5 m run
35 min cross
2 m run
+ strength
Rest
50 min cross
4 m run
4
Stretch & strength
3 m run
35 min cross
2 m run
+ strength
Rest
50 min cross
4 m run
5
Stretch & strength
3 m run
40 min cross
2 m run
+ strength
Rest
60 min cross
4.5 m run
6
Stretch & strength
3 m run
40 min cross
2 m run
+ strength
Rest
60 min cross
5 m run
7
Stretch & strength
3 m run
45 min cross
2 m run
+ strength
Rest
60 min cross
5.5 m run
8
Stretch & strength
3 m run
30 min cross
2 m run
+ strength
Rest
Rest
10-K Race


I don't have 8 weeks to train, but since I've been running a few times a week, I think I should (hopefully) be okay.

There's no time like the present, right?

No comments:

Post a Comment